انتخاب سامانه پیش نگهداری مناسب به روش تجربی و تحلیلی، مطالعه موردی تونل شماره هفت آزادراه تهران شمال
Selection of the Per-support System By Experimental and Analytical Methods a case study Tehran shomal Freeway
نویسندگان :
سعید صبور ( دانشگاه صنعتی شاهرود ) , شکرالله زارع ( دانشگاه صنعتی شاهرود ) , مرتضی جوادی ( دانشگاه صنعتی شاهرود )
چکیده
یکی از مشکلات عمده تونل سازی در زمین های سست و ریزشی، پدیده جابجایی در تونل است که سبب ایجاد تغییر در شکل تونل و نشست سطح زمین می شود. تغییر شکل در سینه کار تونل ضمن ریزش در هنگام حفاری، کندی پیشروی، هدر رفت زمان و افزایش هزینه را در پی خواهد داشت. جهت پایداری سینه کار هنگام حفاری، از روش های پیش نگهداری می توان استفاده کرد. برای مطالعه روش پیش نگهداری می توان از سه روش تجربی، تحلیلی و عددی استفاده کرد. برای به دست آوردن زیر سامانه پیش نگهداری مناسب برای تونل از جداول انتخاب سامانه پیش-نگهداری، زیرسامانه لوله گذاری همراه با تزریق باز انتخاب شد. با استفاده از روش های تحلیلی قطر لوله 56 میلی متر و فاصله داری 30 تا 40 سانتی متر محاسبه شد. نتایج نشان داد ضریب ایمنی با قطر لوله رابطه مستقیم و با ارتفاع روباره و آرایش فاصلهداری لوله رابطه عکس دارد.کليدواژه ها
سامانه پیش نگهداری، روش های تجربی، روش های تحلیلی، ضریب ایمنی، آزادراه تهران شمالکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سعید صبور , 1401 , انتخاب سامانه پیش نگهداری مناسب به روش تجربی و تحلیلی، مطالعه موردی تونل شماره هفت آزادراه تهران شمال , هشمین کنفرانس مکانیک سنگ ایران
دیگر مقالات این رویداد
وبگاه ها
تماس با ما
آدرس: شاهرود میدان هفت تیر، دانشگاه صنعتی شاهرود
شماره تماس: 9 - 02332392204
کد پستی: 3619995161
صندوق پستی: 316
پست الکترونیک: info@shahroodut.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)